Medlemsnytta

Varför bli medlem

Medlemskap i Götiska Förbundet ger Dig en fin värdegemenskap med kvinnor och män som tar avstånd från främlingsfientlighet och diskriminering och som vill att Sverige skall vara gott att leva i för alla i vårt land. Förbundet vill värna vår natur, miljö och kultur samt främja kunskaperna om vår historia.

Du blir en del i Götiska Förbundet som vill bidra till en god utveckling i vår omvärld genom att framhålla dygderna Mandom (idag i betydelsen civilkurage), Måttlighet och Redlighet – dygder med samma aktualitet i vår tids mångkulturella samhälle som 1815 när Förbundet bildades.

Götiska Förbundet

Förutom en fin värdegemenskap grundad på en positiv människosyn med våra dygder som ledstjärna får Du:
Berikande och högtidliga ordenssammankomster
Medlemskapet ger Dig vänskaplig och otvungen samvaro
  • Du blir inbjuden till utfärder, föredrag och annan verksamhet som belyser vår kultur, natur och historia
  • Du får delta i intressanta kurser
  • Du erhåller Förbundets årsbok Götiska Minnen
  • Du får med god rabatt hyra Förbundsborgen Skansen Westgötha Leijon för privata arrangemang
  • Du får rabatter från företag och sponsorer
Läs mera under övriga punkter i medlemsnyttan

Förmåner

Fantastiskt hyreserbjudande av Skansens Lejonet

Som medlem i Götiska Förbundet eller Sveaorden får Du möjlighet att själv eller någon familjemedlem nyttja Skansen Lejonet till mycket facilt pris. Bokning sker hos Borgkommendanten Kjell Wiberg
eposoc@live.se     0706-413001

10 % rabatt på tjänster inom hemelektronik och it

erbjuder total lösning av bild-, ljud- och datorfunktion och lämnar 10 % rabatt på alla våra tjänster..
1999it utför installation av hemelektronik och datorer som TV, ljudanläggning, stationära och bärbara datorer, backupsystem, uppsättning av trådlöst och/eller fast nätverk för flera datoranvändare etc. och vi utbildar användare. Besök Service Center i Kungsbacka för hjälp med och köp av datorprodukter. Välkommen till Kabelgatan 13 i Kungsbacka. Tel: 0771-199900.

Förmånliga tjänster inom byggprojektering m.m.

Ingenjörsfirma

T Borgström.

Ingenjörsfirma T Borgström utför
  • byggprojektering
  • byggledning
  • kontroll
  • besiktningar och underhållsplaner
Tag gärna kontakt så får vi diskutera vad vi kan hjälpa Dig med och ge prisuppgifter samt offertunderlag
Tomas Borgström
Ing. Byggmästare
E-post tb-m@telia.com

Hotellavtal med First Hotell

Medlemmar i Götiska Förbundet erhåller en rabatt på 12% på dagspriset, alla dagar i veckan, samtliga rumstyper, på hotell i första hand i Stockholm och Göteborg.
Uppge alltid Götiska Förbundet för att erhålla avtalspris samt gällande bokningskod. Bokningskoden för Förbundets medlemmar erhålles av respektive Gillesordförande.
www.firsthotels.se
First Hotell G tfn 031-63 72 00 eller mail g@firsthotels.se