Genuin 1600-talsmiljö.

Mitt i Göteborg!

Perfekt för konferenser,

bröllop, högtidsdagar.

Här möter Du Sveriges stormaktstid där Karl XI vid taklagsfesten 1687 utbringade en skål för alla sköna kvinnor och tappra soldater!

Du disponerar hela skansen med plats för 130 gäster -bottenvåningen för mingel och samling, mellanvåningen för storslagna festmåltider och effektiva konferensluncher från eget kök för både nationella och internationella gäster samt den magnifika ordenssalen med ett väldigt kupoltak högst upp, lika lämpad för företagens konferenser som för stämningsfulla vigselakter. På takets krön vaktar Västergötlands kraftfulla lejon, med gyllene krona och silverne svärd, rikets andra stad.

Åt norr ser Du Göta älv, en gång gränsflod mellan Sverige och Norge. Åt väster ser du hela hamnen och inloppet till Göteborg. Hela staden ligger för dina fötter. På kvällen ser du stadens ljus i alla riktningar. Du får ett evenemang där ett nästan 200 år gammalt ordenssällskap har sina sammankomster! Restaurang Skansen Lejonet ger Dig en miljö utan motstycke.

Ordenssal och matsal är utrustade med modern AV-utrustning. Internetanslutning finns i alla våningar. Kontakta våra källarmästare!

I Skansen Lejonet blir ditt företags konferens, kund- eller personalaktivitet i bästa mening minnesvärd. För bröllop, barndop och andra privata fester erbjuder vi lokaler och arrangemang långt utöver det vanliga.

Du kan också förboka konferenser, Bröllop, Högtidsdagar, Företagsfester och övriga engagemang.

Jenny Grönlund Contio

mail jenny@contio.se Telefon 031-7572600 Mobil 0708-130830