Medlemsnytta

Varför bli medlem

Medlemskap i Götiska Förbundet ger Dig en fin värdegemenskap med kvinnor och män som tar avstånd från främlingsfientlighet och diskriminering och som vill att Sverige skall vara gott att leva i för alla i vårt land. Förbundet vill värna vår natur, miljö och kultur samt främja kunskaperna om vår historia.

Du blir en del i Götiska Förbundet som vill bidra till en god utveckling i vår omvärld genom att framhålla dygderna Mandom (idag i betydelsen civilkurage), Måttlighet och Redlighet – dygder med samma aktualitet i vår tids mångkulturella samhälle som 1815 när Förbundet bildades.

Götiska Förbundet

Förutom en fin värdegemenskap grundad på en positiv människosyn med våra dygder som ledstjärna får Du:
Berikande och högtidliga ordenssammankomster
Medlemskapet ger Dig vänskaplig och otvungen samvaro
  • Du blir inbjuden till utfärder, föredrag och annan verksamhet som belyser vår kultur, natur och historia
  • Du får delta i intressanta kurser
  • Du erhåller Förbundets årsbok Götiska Minnen
  • Du får med god rabatt hyra Förbundsborgen Skansen Westgötha Leijon för privata arrangemang
  • Du får rabatter från företag och sponsorer
Läs mera under övriga punkter i medlemsnyttan

Förmåner

Fantastiskt hyreserbjudande av Skansens Lejonet

Som medlem i Götiska Förbundet eller Sveaorden får Du möjlighet att själv eller någon familjemedlem nyttja Skansen Lejonet till mycket facilt pris. Bokning sker hos Jenny Grönlund

mobil: 0708130830

mail jenny@contio.se

Förmånserbjudande för Dig som behöver hjälp i trädgården

Vi ger förslag på idé, layout eller ritning till genomförande helt eller delvis av trädgårdsmiljöer. Även inom områden som vattenanläggningar eller ljussättning. Rådgivning och skötsel. Rovi håller kurser om vatten och belysning i trädgården samt betonggjutning.10 % på alla tjänster till Götiska medlemmar. I skötselfrågor gäller RUT-avdrag
Rovi Trädgårdskonsult, tel: 0705-667459 eller 0300-62134 Besök gärna hemsidan www.rovitradgardskonsult.com

10 % rabatt på tjänster inom hemelektronik och it

erbjuder total lösning av bild-, ljud- och datorfunktion och lämnar 10 % rabatt på alla våra tjänster..
1999it utför installation av hemelektronik och datorer som TV, ljudanläggning, stationära och bärbara datorer, backupsystem, uppsättning av trådlöst och/eller fast nätverk för flera datoranvändare etc. och vi utbildar användare. Besök Service Center i Kungsbacka för hjälp med och köp av datorprodukter. Välkommen till Kabelgatan 13 i Kungsbacka. Tel: 0771-199900.

Förmånliga tjänster inom byggprojektering m.m.

Ingenjörsfirma

T Borgström.

Ingenjörsfirma T Borgström utför
  • byggprojektering
  • byggledning
  • kontroll
  • besiktningar och underhållsplaner
Tag gärna kontakt så får vi diskutera vad vi kan hjälpa Dig med och ge prisuppgifter samt offertunderlag
Tomas Borgström
Ing. Byggmästare
E-post tb-m@telia.com

Avtalshotell för Götiska Förbundet

AVTALSHOTELL FÖR GÖTISKA FÖRBUNDET .
Avtalet gäller följande erbjudande
Göteborg
First Hotel G: 10%rabatt på dagspriset Ord. pris från 1049 kr/natt. Alla pris inklusive moms, frukostbuffé och trådlöst internet
Bröllopspaket: 2250 kr